Förskola.

 
Förskola eller ja dagis som jag faktiskt säger. 
 
Det är någon som Charlie ska få börja på nu till våren, den 12 januari börjar inskolningen för henne. För mig så är det väldigt blandade känslor, jag vill gärna ha henne hemma med mig varje dag.. Men jag vet också att hon behöver detta och att det kommer bli superkul för henne att få vara några timmar i veckan med andra barn och lära sig nya saker..
 
Charlie kommer att få börja gå på brynäsgården som är ett litet dagis här på brynäs, det har tre avdelningar och ca 15 barn på varje avdelning.. på den avdelning hon ska börja på har dom 3 "fröknar" som jobbar större delen utav dagen..
 
Eftersom att Patrik jobbar som han jobbar så kommer hon att börja till Lunch och sluta när jag slutar jobb/skolan förutsatt förståss att jag har ett jobb eller skola att gå till annars kommer hon bara att gå 15h per vecka vilket även det är rätt lagomt..
 
Jag vill helst att Charlie ska gå på Solhjulet men det är en aning långt att åka för Patrik och mig varje dag bara för att hon ska gå där ute.. så nu får det bli brynäsgården jag tror verkligen att hon kommer att trivas där..
 
Både jag och Patrik tycker det verkar som ett bra val och ingen utav oss har något negativt att påpeka efter att ha varit där på en rundtur och genomgång tillsammans med en utav "fröknarna" där..
Charlie 1-2 år | Charlie, Liten blir stor, Mammas tjej, brynösgården, dagis, förskola | |
Upp