Sista magbilden.

 
 
 
 
Eller det är väl egentligen inte precis de sista magbilden, för för de första så är det ju två bilder och för de andra har jag typ 5 till som ser likadana ut! 
 
MEN detta är magen vecka 39+1 och är de sista bevisen på att Lillan faktiskt legat inne i min mage, det är helt sjukt hon har funnits hos oss i över en vecka nu, imorgon är sista besöket för oss uppe på BB för efter imorgon är hon för gammal.. Har ni hört på maken min lilla lilla bebis som är 8 dagar gammal är för gammal för att behandlas uppe på BB. Idag var första gången som dom räknade henne i dagar dessutom tidigare har dom räknat henne i timmar.. 
 
Charlie ligger brevid mig i soffan och sover i sitt babynest. medan jag sitter här och går igenom bilderna ifrån förlossningen och tiden på BB. Samtidigt som jag räknar ned timmarna tills att klockan slår 21. 
Om ni undrar varför jag ränkar ned tills att hon är just 21. är för att då får jag ta mera smärtstillande! 
 
Det är helt sjukt under förlossningen och efteråt så har jag haft fruktansvärt ont i ryggen.. det är så illa att jag påriktigt trott att jag ska dö. 
Speciellt nu under helgen då har det verkligen eskalerat jag har inte vetat vad jag ska ta mig till.. Jag sov litegranna i soffan på spikmattan igår em men efter det har jag inte sovit en blund.. Jag har inte kunnat lyfta Charlie, jag har inte kunnat tugga för det har gjort så ont att jag har kräkts av smärta.. Så Charlie och jag har bott i sängen min ända tills Pappa kom för att hjälpa oss till sjukhuset. 
Vi skulle dit för att blippa henne i bröstet och kolla hennes vikt! 
Hon är väldigt gul ännu, men hon har gått upp i vikt! Idag vägde hon 3095gram! Min lilla stora flicka är snart uppe i sin födelsevikt! 
 
Väl på sjukhuset så kollade dom lite på min rygg också, dom kallade det att jag hade tur.. För dom hade redan gått ronden, om ronden inte hade gjort så hade dom lagt in mig på direkten! Istället så blev jag hemskickad med ett gäng värktabletter och en sträng order om att ringa hälsocentralen de första jag gjorde imorgon bitti! 
 
Jag säger Tack tack för att jag fick värktabletter och inte behövde ligga inne på sjukan. jag tycker att jag legat där tillräckligt.. 
 
Så tills att jag fått bukt på min rygg och en doktor har kollat på den så ska jag inte lyfta något som är tyngre än Charlie, vilket betyder att jag fortfarande är rätt handikappad här hemma och att jag har två katter som verkligen hatar mig just nu! 
 
Kan också säga såhär.. Värktabletterna tar inte bort smärtan helt men dom underlättar den något så fruktansvärt.. Jag kan stå upp rakt och jag kan prata utan att rösten skär sig och jag börjar gråta utav smärtan! 
Jag kan även nästan andas helt normalt vilket jag tackar för! 
 
 
 
Allmänt | |
#1 - - Susanna Maria J:

Så bra att du tabletterna funkar. Vilken rund å fin mage :)

Upp