Förvaring.

 
 
Jag har så som många säger ett riktigt lyxproblem! 
 
Jag vet inte om jag riktigt håller med om att det är någon vidare lyx dock..
 
Det är såhär att jag råkar ha alldeles för mycket bröstmjölk för min lilla bebis. Det är alltså påriktigt så illa att om jag ska amma henne måste vi klä av oss nakna och sätta oss i duschen då det bara forsar mjölk ut ur mig..
 
Det där problemet kom redan på BB och då uppmuntrade ju alla barnmorskor mig och berömde mig.. Jag själv tycker inte det är så kul och jag kommer att lida under denna period som jag ska amma då jag aldrig kommer att kunna vara social med folk.. 
 
Mina bröst är fulla utav hårda stenar så dom är knöliga och kokheta.. Plus att det rinner ut ur dom hela tiden vilket inte är det roligaste.. jag luktar illa, sur mjölk  och är konstant öm om brösten..
 
I torsdags så föreslog en barnmorska på amningsmottagningen att jag ska testa på att blockamma, det innebär för er som inte vet att man tömmer båda brösten helt sedan ammar/pumpar ut ur ett bröst två matningar och sedan gör samma sak med det andra bröstet..
 
Det är något som ska mindska mjölkmängden säger dom.. Jag har hållit på så sedan i torsdags alltså två matningar vänster och två matningar höger.. Visst sörru har mjölken blivit mindre men då har jag fått ett annat problem istället..
Det ena bröstet ger ifrån sig mycket mindre mat än det andra så när hon äter där är jag rädd att hon inte blir mätt..
 
Vilket är störtlöjligt egentligen då jag både pumpar ut och ger henne med flaska samt låter henne försöka äta ifrån bröstet vid 9/10 matningar.. 
 
Då kommer vi till det nästa problemet.. Min lilla flicka är inte alls intresserad utav att äta ifrån bröstet. och jag förstår henne, efter att ha blivit dränkt utav mjölk i flera dagar och efter att ha fått kväljningar för att det bara sprutat in i munnen på mig hade jag inte heller varit intresserad av att äta därifrån.. Men ibland går de bättre och ibland sämre.. Det viktiga är att inte ge upp för fort..
 
Jag undrar dock hur länge jag ska orka kämpa innan jag ska inse att min lilla tjej är en flaskflicka och inte en bröstflicka.. Jag hoppas självklart att hon kommer kunna vara bådeock men jag är inte villig att kämpa i flera månader för det kommer jag inte klara av psykiskt.. 
 
Just nu är det som det är hon äter ifrån flaskan och leker med bröstet för det mesta.. 
 
Och eftersom att jag råkar ha sjukt mycket mjölk och bara ett barn att mata så köpte jag ikväll hem förvaringsflaskor.. 
Jag vet att jag skrev tidigare eller så kanske jag inte skrev de tidigare.. helt virrig ja  jag tänkte hur som helst tidigare att jag skulle köpa ifrån childrens house påsar som Elin tipsade mig om.. Men nu ikväll när jag satt och klickade runt lite så hittade jag burkar som är optimala för att passa min bröstpump, Dom kostade inte bara mindre nej dom går att återanvända också! vilket känns toppen! Plus att dessa kommer komma ända fram till dörren vilket gör att jag och min idiotrygg inte behöver ge oss ut och åka. 
 
 
Allmänt | |
#1 - - Nina:

Usch lider med dej med tanke på att ha för mycket mjölk.
Inget av dem är ju roligt - för lite/mycket.
Förhoppningsvis får du det till att bli bättre och förhoppningvis så anpassar sej dina bröst efter den mängden lilla Charlie behöver!
Det kan ju ta en stund men förhoppningsvis går det snabbt💕
Härda ut min vän! Du gör det bra👍

#2 - - Nina:

Usch lider med dej med tanke på att ha för mycket mjölk.
Inget av dem är ju roligt - för lite/mycket.
Förhoppningsvis får du det till att bli bättre och förhoppningvis så anpassar sej dina bröst efter den mängden lilla Charlie behöver!
Det kan ju ta en stund men förhoppningsvis går det snabbt💕
Härda ut min vän! Du gör det bra👍

Upp