7 Månader.

 
 
Idag är jag SJUmånader! 
 
Nu när jag är sjumånader gammal så kan jag följande saker och tycker om detta.
 
  • Jag har 3 tänder alla i nedrekäken.
  • Jag äter inte längre på natten alls utan sover i snitt mellan 17:00/18:00 - tills 06:00/06:30 Någon enstaka gång då jag bråkat mycket och varit kinkig på kvällen så kan jag äta på natten
  • Jag snurrar massvis i sömen och det är ofta som jag vänder på mig och ställer mig på alla 4 sovandes.
  • Mamma och pappa har börjat ge mig burkmat ifrån 8månader för att jag ska få något att tugga på.. 
  • Tycker om att äta med mamma och pappa gärna samma mat som dom äter och det får jag också! 
  • Min morfar gav mig ett nytt smeknamn och det passar in otroligt bra på mig .. Han kallar mig Sälen..
  • Jag ser ut som en säl när jag kryper.. Jag har inte riktigt förstått hur jag ska flytta händerna, så jag kryper ordentligt men frammåt går det i en rasande fart 
  • Jag är jätteduktig på att fyltta saker fram och tillbaka mellan mina händer.
  • När någon lägger mig ned och jag inte känner för att ligga så kämpar jag med allt jag kan för att sätta mig upp men mina magmuskler är inte rikigt med ännu..
  • Jag har storlek 62 i kläder.
  • Min bästa leksak just nu är en tyglapp ifrån en bitring samt kulbanan ifrån IKEA.
  • Att leka tittut med pappa är rätt skoj det med
  • När jag vaknar på morgonen så försöker mamma och pappa alltid ligga kvar i sängen för att mysa med mig men det är mycket roligare att sparka på mamma och dra henne i håret.
  • Mina måltider ser ut på följade sett Gröt till frukost och allt annat jag kan flörta till mig på frukostbordet, sedan efter det får jag välling.. När jag börjar bli hungrig igen ja då får jag mat, sedan brukar jag få mera välling och ibland får jag en klämmis också! efter det så är det dags att äta middag och då får jag antingen samma mat som mamma och pappa eller så får jag en burk och då äter jag minsann upp heeeeela burken.. När middagen är över då är det dags för aningen mera välling eller ibland till och med ersättning
  • Jag sover inte mera än en timma dagtid vilket gör att mamma är lite orolig hur jag ska orka med vissa dagar.
  • På onsdagar så går vi fortfarande på babysången och det är nog en utav höjdpunkterna på min vecka.
  • Fast lördagar är rätt bra dom också när jag får gå på babysimmet.
  • Min morbror och morfar är mina favoritpersoner utöver mamma och pappa.
  • Det är inte alls roligt att byta blöja.. Då måste jag ju ligga ned .. Stilla dessutom.
  • Att pilla på mammas lepsyl är riktigt roligt.
  • Jag har gungat för första gången i mitt liv för 2 veckor sedan 
  • Jag har även åkt kundvagn första gången med Morfar i torsdags och andra gången med mamma/pappa/gammelmormor/gammelmorfar igår.
  • Jag har gått och blivit mammig.. Jag tror pappa är lite avundsjuk på det men mamma uppskattar inte speciellt att jag är såhär mammig.. hon vill tydligen inte låna en blöja utav mig utan föredrar att gå på toaletten.. ENSAM dessutom .. 
  • Mamma har börjat kalla mig för Hamster.
  • Jag har börjat uppskatta mina leksaker mera än förut..
  • Min gåstol som tidigare varit superrolig har jag börjat ledsna på.. Varför ska jag sitta fast i den, när jag kan ta mig frammåt själv?
Charlie 7-9 månader | Charlie, Flicka, Goboken, Lillansgarderob, Mammasflicka, bebis | |
Upp