10 Månader.

 
 
Idag blir Charlie 10 månader.
 
Charlie är/kan/gör..
 
  • 72Cm lång
  • 8675gram tung
  • 45Cm runt huvudet
  • Har storlek 68-72
  • Reser och sätter sig upp utan stöd 
  • står själv helt och hållet
  • vägrar sammarbeta när det är dags att byta blöja
  • har fått sin första och förhoppningsvis sista öroninflammation
  • har 8 tänder 4 uppe och 4 nere 
  • håret växer så det knakar
  • har storlek 5 på vanliga blöjor och 4 på upNgo
  • Har lärt sig dricka med sugrör
  • älskar att gunga 
  • arga blicken har kommit fram och den ger hon flera gånger om dagen.
  • Har firat sin första midsommar
  • har verkligen börjat uppskatta sitt lilla lekbord
  • har kommit in i någon period som gör att sova är det minsta hon vill göra... att natta tar flera timmar
  • är en riktigt glad och busig liten donna..
  • Förstår när vi säger Nej och upprepar det gärna men gör det ändå..
  • sover 2-3 gånger om dagen 
  • äter gröt ifrån 1år och välling ifrån 8månader
  • fortfarande är spagetti och lök favoriterna 
  • Just nu är favorit gosdjuret en kanin vi köpte när hon låg i magen
  • har börjat att duscha själv istället för att bada.. 
  • har fortfarande rött hår och blåa ögon.
Min mamma och pappa har börjat fixa på allvar i mitt rum också för den delen, dom säger att det snart är dags att jag flyttar in dit..
Igår så fick jag en taklampa och idag så fick jag en stång till mina kläder.. Jag lovar att visa er hur det ser ut bara mamma och pappa säger att det är klart.
 
 
Charlie 10-12 månader | |
Upp