Godmorgon.

Godmorgon måndag!


Här hemma började vi som vanligt dagen  med grötfrukost!

Jag har tänkt på en sak. . Ni med större barn kan kanske svara på detta..

Är gröten för äldre barn mera mättande?
Charlie äter mild naturell havregröt ifrån semper men hon blir inte mätt på en portion utan de senaste dagarna har vi fått ge henne 1 1/2 portion.. 

Så ja är gröten för äldre barn mera mättande? Hon är ju snart 6månader och då kommer nästa steg med naturell gröt.. 
| |
#1 - - moster bina:

Du vet ju hur jag gjorde med Nojs, började ju med 8månaders gröten när hon var 6 mån sen nät hon var 8mån fick jag börja ge henne godmorgon vuxenvälling, för gröten vägra hon då.Testa er fram, anser ni att det blir för tjock och trögt så går ju allt att blanda ut med mer vatten. :)

#2 - - Izan:

Jag ger alltid frukt i tillägg till gröten, vi ger päron för hon blir hård i magen så lätt vår lilla Lykke, så därför har jag ingen "rättvis" uppfattning om gröten.. för jag tror man blir mättare än vad man tror på frukt.

Men tänk så här också, att som t.ex på risförpackningar, där står de olika portionsmått och dom är för små tycker jag! Det är kan gott och väl vara "generella portioner" de skrivit, så det är nog inte så konstigt om lilla Charlie vill ha mer :) bara bra!

Det ser förresten nästan ut som att Charlie tar en selfie på bilden du la ut i inlägget, jättesött! Hahaha :D

Svar: Ja, så gör vi med .. alltid fruktpure till gröten.. Dock får hon den inte som sylt utan som efterrätt :D Du smart tänkt. Ris är alltid för lite om man går efter vad paketet säger.. Var in och kollade på sempers hemsida.. och tydligen så är det mest energi och fett och sådant i gröten för 4 månader dessutom..

haha Ja de gör det ju :D
Hanna

#3 - - Iza-Linn Granlund:

Jag och Lykke blir gärna med till en öppen förskola :) Dock tar det ofta tid innan vi kommer iväg.. Vilket ofta sabbar planer som är fina att ha på förmiddagen. Vi vaknar ca 8/8.30 och är oftast redo för att göra nått vid 11.. :/ det är lite trist. Så jag brukar i stället träffa kompisar med deras barn då och då, men vilket inte blir så ofta man önskar.

Man kan ju ställa klockan och gå upp tidigare men jag är inte så glad i den idén haha ;D när brukar ni kliva upp och sedan vara redo för dagen? :)

Upp