Sheldon.

Det är inte lätt att skriva det är inte lätt att behöva besluta detta heller..

Men vi kan inte ha kvar Sheldon han mår inte bra, vi har prövat att ha honom hos mamma, men där sitter han och gråter och känner sig ensam..
Vilket vi inte vill.. om jag och Patrik håller oss borta ifrån mamma så är det lugnt men så fort vi har varit där har han suttit vid ytterdörren och ylat/gråtit, och det går ju inte menar vi måste kunna hälsa på henne..

Här hemma kan han inte vara för sedan sommaren kom och jag blev jättegravid så har han blivit som utbytt.. vi flyttade ju i samma veva. Men han är inte samma katt..

Han river saker, kissar på mig och möbler, trotsar värre än värst, och ja verkar må allmänt dåligt..

Därför så nej han kan inte vara kvar..
Helat utav allt skulle jag vela flytta hobom till någon annan, då han är en fin katt annars.. Han var samma fina gamla katt när han bodde hos mamma förutom då att han grät av olycka när vi lämnade honom..

Han hade inte heller några problem med att enbart använda lådan hos henne men det har han här..

jag är livrädd att han ska kissa på Lillan när hon kommer ( han har kissat på kläder som är hennes )

Jag vågar knappt gå hemmifrån för att jag är så rädd att han ska kissa i soffan eller förstöra något här hemma..

och så ska det inte vara, han mår dålig och jag mår dåligt.. jag ska inte behöva vara rädd för min egen katt eller hur?

Imorgon ska vi sätta oss och leta efter en vetrinär med bra pris..
Det skiljer sig enormt på priser där.. mellan 600-2000kr..








Allmänt | |
#1 - - Nina:

Men vad tråkigt att det inte funkar :(
Sådär höll ju gucci på hon med när vi skaffade Nike och flyttade (typ exakt samma situation som er).
Men vi kastrerade henne och efter det blev det bra!
Är det de ni tänker göra? Eller kommer han få somna in? :(

Svar: Sheldon är kastrerad sedan innan han var året :) Det fungerar inte med att man ska må psykiskt dåligt och vara rädd för var han ska göra här hemma, så därför får han somna .. OM ingen mot förmodan vill ha honom..
Hanna

#2 - - Iza:

Åhh vilken fin kisse! Kan ni inte skänka honom till katthem eller höra med någon veterinär om vad de finns för tips att pröva på? :/ kram

Svar: Ja han är verkligen jättefin! och när han vill är han världens gosigaste och snällaste Kisse! Kattehemmet i gävle tar inte emot katter som har ägare tyvärr .. :/
Och veterinären säger bara att han antingen ska flytta till någon han är säker hos eller avliva honom..

Då det inte är något fel på honom annat än att han vantrivs så gör dom tyvärr inte så mycket :(
Kram
Hanna

#3 - - Iza:

Åhh vilken fin kisse! Kan ni inte skänka honom till katthem eller höra med någon veterinär om vad de finns för tips att pröva på? :/ kram

#4 - - Iza:

Hm :( Hur länge har ni bott på ert nya ställe? och vad är de som gör att han vantrivs tror du? kan det vara att er vanliga doft inte längre finns och de tar tid innan den kommer i nya lägenheten? eller något annat? kan ni inte googla på något relaterat till katter/ägare i samma sits och se vad dom gjort och pröva er fram? Fan att avliva en hårig liten vän är de sista man vill om det är en fin snäll misse :(

Svar: Oj ja hur länge kan vi ha bott här nu, vi flyttade typ sista veckan i maj, men han började med att trotsa och bråka med mig i varje fall redan där vi bodde innan :/
Han har tex klättrat upp i min famn och kissat på mig.. Inte bara markera kissat utan verkligen dränkt mitt knä :(

Enligt veterinären så är det mig han inte tycker om bara för att jag är gravid..
Oooh googlat har vi gjort i mängder i flera veckor :/
Näe de är sant att våran lukt inte finns här helt ännu men lite borde finnas då det är mycket möbler och sådant som fick följa med ifrån de andra stället..
Vi har gått här hela sommaren och hållit tummarna men nu går det inte längre.. Både jag och sambon mår dåligt och jag är livrädd över att han typ ska Klättra upp och kissa på lillan när hon kommer, då han redan har kissat på hennes saker :(

Nej jag vill verkligen inte, MEN jag avlivar honom hellre än att han ska behöva lida, hade jag haft någon som han kunde bo hos eller någon som vela ha honom så hade den människan fått ta honom bums!
Den enda som han har kunnat bo hos är mamma men då gråter han varje gång jag ringer och varje gång som vi är där och hälsar på..

Han är liksom inte van att vara ensam heller, då jag har ett rätt udda jobb och sambon lika så.. De gör att jag är hemma hela vardagarna i princip med undantag för shoppingturer, läkarbesök och typ handling..
När vi båda är borta så är min lillebror kattvakt och är väl här större delen av dygnet..
Hanna

#5 - - Iza:

Min mamma tipsade mig om att ha fönster och dörrar stängda och hålla katterna inne i 2-3 dygn när lillan kommit hem, för att dom skulle förstå och se att hon inte var farlig/något hot. Jag var rädd för att dom skulle vilja flytta pga hennes ljud och en helt ny lukt. Dock glömde jag helt bort de där så mitt i allt efter ett par timmar kom jag på att FAN jag hade ju släppt ut katterna!! Och blev jättenojig och deppig MEN alla kom in till kvällen som vanligt :D Om du är orolig att dom ska flytta åt något håll pga lillan så håll dom inne annars :) de skulle jag ha gjort om jag inte var så tankspridd, men nu gick de bra ändå som tur var :) kram

Svar: Får nog testa det! Dock så är dom ju innekatter men balkongen går ju alltid att smita ifrån, skulle inte vara första gången en katt hoppar från en balkong i så fall :) Tror nog att jag får bunkra upp med kattgodis och vara snabb när någon är vid ytterdörren så att dom inte smiter ut där också :P
Kram
Hanna

Upp